My Jewellery –Twinkelende toekomst

Marlies Wijsbeek

Je hebt de naam vast wel eens voorbij horen komen: My Jewellery. Deze (online) sieraden-, kleding- en accessoire store is in 2011 opgericht door ex-docente Sharon Hilgers en al enige tijd klant van Dealer4Dealer. Zes jaar na de start staat Sharon met My Jewellery op de cover van digital commerce magazine Twinkle en siert ze vier pagina’s met een interview. Twinkle niet gelezen? We geven je een korte samenvatting van het artikel.

Van startup naar honderd medewerkers
Sharon Hilgers (28) was docente Frans op een middelbare school toen haar eigen sieraden webwinkel My Jewellery echt van de grond kwam en ze besloot om hier fulltime voor te gaan. Ze zag haar onderneming in de afgelopen zes jaar keihard groeien. Van kleine startup naar goedlopende webshop, vier fysieke winkels en honderd medewerkers op de payroll. Een hele prestatie. Maar wat is haar geheim?

Foto credits: indebuurt.nl

Persoonlijk met een vrouwelijke touch
Eén van de krachten van My Jewellery (MJ) is de persoonlijke benadering. Sharon heeft een duidelijke eigen visie en houdt persoonlijk toezicht op het reilen en zeilen van de shop. Inkoop en productie beheert ze ook zelf. Uit onderzoek van een stagiaire blijkt ook dat men gecharmeerd is van de ‘gezellige sfeer’ van MJ. “We hoeven niet extreem hip te zijn” aldus Hilgers. “En dit blijkt nou juist wat mensen zo leuk aan ons vinden. Onze sieraden zijn toegankelijk en betaalbaar voor meisjes en vrouwen met normale maten en normale levens”

Hoewel er wel degelijk mannen werkzaam zijn, is de grote meerderheid bij MJ vrouw. Heeft deze vrouwelijke touch misschien ook bijgedragen aan het succes van My Jewellery?
Sharon: ‘Mijn ervaring is dat mannen zich sneller neerleggen bij dingen die gaan zoals ze gaan. Dit probeer ik in mijn bedrijfsvoering te voorkomen. Vrouwen zijn over het algemeen emotioneler en doen veel aan zelfreflectie. Ik zorg er bijvoorbeeld voor dat medewerkers zich op hun gemak voelen en probeer de kracht van ieder individueel persoon te benutten. Daarnaast durf ik ook aan mezelf te twijfelen. Ik heb het idee dat mannen dat iets minder goed durven en dus ook minder doen.’

Online is de motor
Met een goedlopende webshop en fysieke winkels in Den Bosch, Breda, Arnhem en Utrecht en Maastricht in het vooruitzicht is My Jewellery inmiddels een echte omnichannel. Want in tegenstelling tot wat ze enkele jaren hiervoor dachten is online niet meer alles, vertelt Sharon. “Daar zijn ze wel een beetje van teruggekomen. Mensen zoeken toch meer verbinding met een merk, ze willen geprikkeld worden. De fysieke winkels dragen dan ook bij aan de naamsbekendheid en betrouwbaarheid van het merk.”

Maar hoewel ze met My Jewellery dus goed zichtbaar wil zijn in de winkelstraten, staat de webshop met 600 orders per dag nog altijd centraal. “Ik ben 90 procent met de webwinkel bezig en dat zal ook altijd zo blijven”, aldus Sharon.

Twinkelende toekomst
Inmiddels heeft Sharon vier managers en kan ze best eens achteroverleunen. Maar dit is niet aan de jonge onderneemster besteed. “Ik vind het veel te leuk om mee te denken en ik denk altijd dat het nog leuker of beter kan. Daarnaast loop ik liever in het magazijn of in de werkruimtes dan dat ik alleen op mijn kantoor zit’.

Deel dit met

Meer nieuws?

klik dan hier