Klantcase

Klantcase: Stieglitz

Webshop: Stieglitz
Vakgebied: Fashion
Gestart: 2014
Medewerkers: 10
Vestigingsplaats: Amsterdam
Werken met: Shopify- en Exact Online-koppeling + Aflettermodule Mollie en PayPal


Stieglitz is zeven jaar geleden opgericht door Pien Stieglitz. Ze begon met tassen, maar dat veranderde snel in kleding. De motivatie van Pien om dit merk op te richten is: de kracht in vrouwen naar boven halen; kleding maken die vrouwen zich sterker laat voelen. De kleding van Stieglitz is uitgesproken, met opvallende prints en kleuren. Stieglitz is een young designer brand.

Het doel is om de kleding exclusief te houden, dus er worden geen massaproducties gedraaid. Maar daar tegenover staat dat het kledingmerk wel groeiambities heeft. De focus ligt op het produceren van kleinere exclusieve collecties. Iedere twee weken wordt er een nieuw kledingitem geïntroduceerd. Zodra het uitverkocht is, wordt er weer wat nieuws verzonnen. Content is een essentieel onderdeel van Stieglitz. De content moet aansluiten op de followers op Instagram en hun influencers, zodat het modemerk Stieglitz op de juiste wijze wordt uitgedragen.

Wij spraken Roderick Muller, managing director van Stieglitz. Sinds vorig jaar is hij verantwoordelijk voor de businesskant van de organisatie. “Vanaf het moment dat ik hier kwam werken, hebben we wat veranderingen doorgevoerd. Zo zijn we overgestapt van Magento naar Shopify en hebben we alle zaken die we extern hadden uitbesteed naar binnengehaald.”

Werkzaamheden intern houden
Roderick: “Vorig jaar zijn we van Magento overgestapt naar Shopify omdat Shopify beter bij ons als organisatie past. We merkten namelijk dat we voor elke aanpassing in Magento een IT-bureau nodig hadden. Ook besteedden we onze online marketing uit. We hebben er toen voor gekozen om een online marketeer aan te nemen die ook een stukje IT kan oppakken. Zo houden we deze werkzaamheden binnen ons bedrijf.”

Koppeling tussen Shopify en Exact Online
Vanaf het moment dat Stieglitz overging op Shopify, beseften ze meteen dat een koppeling tussen Shopify en Exact veel werk zou kunnen schelen. “Onder andere op aanraden van Gerald van dealer4dealer hebben we ervoor gekozen om Exact opnieuw in te richten. Ik wilde mijn eigen grootboekschema invoeren, zodat ik beter kan monitoren waar de cijfers vandaan komen en wat ze betekenen. Op dat moment hebben we ook de koppeling met Shopify ertussen gezet.”

Implementatie
De implementatie van de koppeling heeft het modemerk uitbesteed, daarnaast kozen ze ook voor de Aflettermodule van Mollie. “De implementatie van de Shopify-koppeling en de Aflettermodule heeft Gerald uitgevoerd, het is fijn met hem samen te werken. Hij heeft ons goed begeleid en zo’n één keer per maand komt hij langs.” Inmiddels gaat het grootste gedeelte van de orders door het systeem heen en levert het Stieglitz efficiëntie op. “Het meeste gaat goed, maar soms zijn er wel wat kleine dingetjes. Mollie is bijvoorbeeld gestopt met het ondersteunen van PayPal, waar dealer4dealer overigens niks aan kan doen, maar we waren wel genoodzaakt een extra Aflettermodule te nemen.”

Mond-tot-mondreclame
Door mond-tot-mondreclame is Stieglitz bij dealer4dealer terechtgekomen. “Toen ik op zoek ging naar de geschikte koppeling, heb ik wat gegoogeld en toen kwam ik bij jullie terecht. Ik heb ook rondgevraagd in mijn eigen netwerk om te kijken wat andere ondernemers aanraden. Ik sprak met Matthijs van POM en hij raadde dealer4dealer aan. Ik heb verder geen onderzoek naar reviews gedaan, maar heb me uiteindelijk laten leiden door Matthijs.” Stieglitz begon met de Shopify- en Exact Online-koppeling en de Aflettermodule voor Mollie, waar later de Aflettermodule voor PayPal aan toe werd gevoegd. “Naar mijn mening moet het allemaal automatisch lopen en dat doet het nu ook. Het levert ons dus tijdswinst op.”

Returnista
“We hebben mooie groeiambities”, vertelt Roderick. We willen onze collecties en service blijven uitbreiden en daarbij ook onze webshop. We zijn bijvoorbeeld nu ook bezig met Returnista, een bedrijf dat het retourproces volledig automatiseert.” Het doel is dus om de retourflow te verbeteren. Geen formuliertje meer invullen, maar het hele proces paperless maken. De gebruiker krijgt een barcode voor het retourneren, zodat een retourlabel printen niet meer nodig is.

Internationale ambities
Ook heeft het bedrijf internationale ambities. “We focussen ons niet op landen, maar op steden, we zijn namelijk een urban merk. Voor nu staan de steden Berlijn, Stockholm, Kopenhagen en Londen op de planning. Onze kleding past voornamelijk bij de urban-girls, dus we kunnen daarop gericht targetten in deze steden.” Bij deze internationale ambities horen ook bijpassende betaalmethodes, dus ook op dat gebied zullen ze uitbreiden.

Deel dit met

Meer nieuws?

Klik dan hier