In the Spotlights: Colourful Rebel

Marlies Wijsbeek

Een lifestyleblog dat uitrolt tot een succesvol kledingmerk. Dat klinkt als een droom voor menig ondernemer. Het overkwam de broers Bas en Frank van de Brug van Colourful Rebel. Binnen een jaar na het starten van de blog werd een Magento webshop geopend en begon de verkoop van de bekende ‘Boef’-trui. Binnen no time werden 60.000 truien verkocht. Nu, drie jaar later, is Colourful Rebel niet meer uit het straatbeeld te denken en is er een prachtige winkel aan de Heiligeweg in Amsterdam geopend. Wij mochten een week na de opening een kijkje nemen en spraken hier Tjalmar Verduyn Lunel, organizational en marketing manager bij Colourful Rebel.

Een winkel met een hippe uitstraling

“We zijn begonnen met een winkel aan de Van Woustraat in Amsterdam, deze winkel was meer als pop-up bedoeld. Onze winkel aan de Heiligeweg willen we echt een andere en hippere uitstraling geven. Dit hebben we gedaan door bijzondere details in de winkel te bouwen.” Tjalmar benadrukt dit tijdens een rondleiding in de winkel. De dames paskamers hebben een retro uitstraling en zijn helemaal roze geschilderd. Bij de heren paskamers hangt een oude boksbal, dit maakt een standaard paskamer net even anders dan anders.

“Als een klant een aankoop doet in de winkel rekent hij af middels een iPad. We hebben naar verschillende mogelijkheden gekeken voor een kassa systeem dat bij ons paste. Uiteindelijk hebben we gekozen voor Afosto. Niet alleen omdat dit een gloednieuw en online platform is, maar ook omdat Afosto een partij is die met ons mee denkt en bouwt. De flexibiliteit en innovativiteit van Afosto heeft uiteindelijk de doorslag gegeven.”

Kassasysteem sluit op ons aan en niet andersom

“Het is prettig dat Afosto een kassasyteem heeft dat op ons aansluit en niet andersom,” aldus Tjalmar. “We wilden bijvoorbeeld dat de klant in de winkel de mogelijkheid heeft om zijn of haar kassabon per mail te ontvangen. Afosto speelde in op deze wens en heeft dit in ons kassasysteem gebouwd. Met de koppeling van Dealer4Dealer wordt alles nu via Afosto doorgesluisd naar Exact Online. Niet alleen onze Point of Sale is gekoppeld met Exact Online door Dealer4Dealer, maar ook onze Magento webshop. Dit is ideaal en scheelt een heleboel werk.”

Online en offline combineren

“We zijn met veel leuke dingen bezig. Stapje voor stapje maken we onze webshop en winkel steeds beter,” gaat Tjalmar verder. “Zo kunnen we straks met een tool realtime kijken wat een klant doet en hierop inspelen. Op deze manier kunnen we de website zoveel mogelijk personaliseren. Uiteindelijk is het doel om online en offline te combineren door bijvoorbeeld een product dat niet in de winkel verkrijgbaar is gratis op te laten sturen vanuit onze fulfilment naar het adres van de klant. Door dit soort acties worden we iedere dag beter.”

Deel dit met

Meer nieuws?

klik dan hier