Exact Meets E-commerce 2016 Groot Succes

Marlies Wijsbeek

Op 29 september 2016 vond hét Exact e-commerce evenement van 2016, Exact Meets E-commerce, plaats in het hoofdkantoor van Exact en wat was het een klapper. Ruim 110 bezoekers genoten van sessies van onze topsprekers uit diverse sectoren van de e-commerce wereld.

Opening met groot nieuws
De opening werd verzorgd door René Albertema van Dealer4Dealer die groot nieuws bracht: de lancering van het gloednieuwe, in huis ontwikkelde platform, de xCore. Onder het mom van ‘connect met ons’ werd het nieuwe platform gepresenteerd. De xCore maakt het mogelijk voor klanten om in één online platform zelf hun koppeling samen te stellen. En dat was nog niet alles want naast het nieuwe platform is ook nog de nieuwe website www.dealer4dealer.nl de lucht in gegaan.

xcore2

Volle sessies
Na René Albertema was het de beurt aan Mark Appel (Global Marketing Director Cloud Solutions) van Exact die het evenement de officiële kickstart gaf. Sybrand Brouwer, directeur van miljoenenorganisatie INDI.nl, was next met een interessant verhaal over hoe je de juiste keuzes maakt voor jouw organisatie. Na de plenaire sessies splitste de groep zich op in drie delen. In zaal 1 stond Ray Bogman over Magento 2, in zaal 2 Dealer4Dealer die een live demo gaf van de xCore in combinatie met Magento 2.0 en Afosto POS en in de Atriumzaal Alex van Ginneken die al voor de vierde keer deelnam aan het evenement. Hij gaf waardevolle tips over hoe je je e-commerce business kunt verbeteren. Alle sessies zaten zo vol dat er zelfs extra stoelen bijgeplaatst moesten worden.

Een schot in de roos
In de tweede ronde met deelsessies ging Jeroen Dekker (bekend van de Rabobank reclame) verder met zijn verhaal ‘Robots Are Coming’ over logistiek en e-commerce. Bij Stefan van den Berg, CEO van Afterpay, was het ook volle bak. Zijn verhaal over- en kijk op betalen in de toekomst en het veranderend betaallandschap bleek een enorme trekpleister voor de deelnemers. De grootste verrassing was echter wel de sessie van Tjalmar Verduyn Lunel van Colourful Rebel en onze eigen sales vrouw Sandra Abelen. Deze interactieve vraag-en-antwoord sessie over het stormachtige succes van Colourful Rebel bleek een schot in de roos. De sessie werd afgesloten met een ouderwets spelletje ‘petje op, petje af’ waarbij deelnemers Colourful Rebel petjes konden winnen.

Time for business, time for interaction
Eregast was internetgoeroe en autocoureur Tom Coronel, die iedereen tot het laatst wist te boeien in het Atrium van Exact. Tom was de laatste in rij en na zijn sessie vol handige marketing tips was het ‘time for a drink and interaction’. Tijdens de borrel hadden bezoekers de kans om alle sprekers persoonlijk te spreken en vragen te stellen. Hier werd dan ook gretig gebruik van gemaakt.

We waren erg blij met de massale opkomst en vonden het fantastisch om te zien dat het thema van het evenement ‘Time for business, time for interaction’ de juiste keuze was. Er werd gezellig gekletst, geluisterd, geleerd, gelachen en geborreld. Kortom: een topdag!

We willen alle bezoekers, sprekers en sponsoren bedanken voor de geweldige dag en we hopen jullie volgend jaar te zien op #EME17!

Deel dit met

Meer nieuws?

klik dan hier